Model lelaki telah pergi buat selamanya ketika catwalk di pentas pertunjukan Ocksa

Tales Soares rebah ketika sedang berjalan di atas pentas peragaan jenama Ocksa pada Sabtu. -AP. SAO PAULO: Seorang model lelaki telah menghembuskan nafas terakhir di pentas peragaan selepas tiba-tiba rebah pada hari terakhir Minggu Fesyen Sao Paulo (SPFW).

Menurut penganjur, Tales Soares, model dari Brazil berusia 26 tahun itu rebah ketika berjalan di pentas peragaan jenama Ocksa pada Sabtu. “SPFW baru sahaja menerima berita pemergian model Tales Soares yang sakit secara tiba-tiba semasa pertunjukan Ocksa,” kata kenyataan itu.

Bagaimanapun, penganjur tidak menyatakan punca pemergian Soares. Soares rebah ketika mahu tiinggalkan pentas peragaan dan pasukan perubatan segera memberikan rawatan kecemasan. SPFW berkata Soares kemudian dikejarkan ke hospital di mana dia disahkan telah hembuskan nafas terakhir.

“Kami mengucapkan takziah kepada keluarga Tales,” kata SPFW. Label fesyen Ocksa dalam satu kenyataan di Instagram berkata seluruh pasukan amat terkejut dengan pemergian Soares yang menandatangani kontrak bersama agensi modeling Base MGT.

Momen Model Jatuh di Catwalk Disiarkan, Victoria’s Secret Diprotes Netizen

Victoria’s Secret menayangkan fashion show tahunannya di CBS, Selasa (28/11/2017) malam waktu AS, atau Rabu (29/11/2017) pagi WIB. Fashion show nya sendiri telah digelar pada Isnin (20/11/2017) di Shanghai, China, yang menyisakan sebuah tragedi bagi salah satu modelnya, Ming Xi.

Model berketurunan China itu jatuh tersungkur saat melenggang di catwalk dan menjadi perbincangan publik. Ketika kejadian memalukan itu ditayangkan kembali, kemarahan netizen pun pecah. Netizen berang dan mempertanyakan kenapa Victoria’s Secret dan CBS tidak menghilangkan momen ketika Ming Xi jatuh saat penayangan di TV.

Ditambah lagi, tayangan itu juga memperlihatkan suasana belakang panggung, di mana Ming Xi menangis tersedu-sedu karena malu. Menurut netizen, momen itu tidak seharusnya ditayangkan dan dilihat satu dunia TV. Model jatuh di atas catwalk bukanlah hal yang patut dihebohkan bahkan ditertawakan.

Netizen pun membandingkan momen lain di fashion show Victoria’s Secret 2014 yang juga tak kalah memalukan. Kala itu, Ariana Grande yang sedang menyanyi terkena kibasan sayap angel Victoria’s Secret, Elsa Hosk, saat berjalan. Kepala Ariana Grande hampir terhempas sayap Elsa Hosk,

dan dengan wajah ketakutan, penyanyi 24 tahun itu mencoba menghindar. Momen tersebut dihilangkan saat siaran tunda Victoria’s Secret dan itulah yang membuat netizen marah; kenapa perlakuan terhadap Ming Xi dan Ariana Grande berbeza?

Netizen pun mengungkapkan kekesalan dan kekecewaannya di Twitter dengan hashtag #VSFashionShow.“aaw they really did show ming xi falling like that in her hometown,” tulis Alex Rees yang merupakan deputy editor di majalah Cosmopolitan US.

“OH MY GODDDDDDDD I CANNOT BELIEVEEEEEEEE THEY SHOWED MING FALLING WHY WOULD THEY NOT USE THE REHEARSAL FOOTAGE MY GODDD I KNOW IT WAS NICE THAT GISELLE HELPED HER BUT STILL THAT’S HORRIBLE TO SHOW HER UPSET STOP #VSFashionShow,” cuit pengguna Twitter lainnya.

Netizen lain berkomentar, “OMG she fell ! She’s crying… And this is her hometown #VSFashionShow I’m crying with her poor thing.”Sebelumnya, Ming Xi mengungkapkan perasaannya yang terjatuh di salah satu fashion show terbesar akhir tahun itu. Ia mengatakan itu adalah momen terberat sepanjang kariernya.

“Tidak diragukan lagi kemarin itu adalah momen terberat yang pernah aku dapatkan selama karierku, apalagi itu terjadi di kampung halamanku, di depan ibuku dan orang-orang dari negaraku,” tulisnya di akaun Instagram @Mingxi1.

“Meskipun demikian, aku mendapat banyak sokongan dan kata-kata semangat dari banyak orang kemarin dan aku sangat berterimakasih pada semua yang ada di sana untukku,” tulisnya lagi. Ming Xi tidak lupa mengucapkan terima kasih pada rakannya sesama model, Gizele Oliveira. Gizele lah yang membantunya berdiri lagi setelah jatuh tersungkur di atas panggung.

“Terimakasih sudah membantuku setelah aku terjatuh. Dan terimakasih kepada semua model yang langsung mendatangiku untuk menenangkanku di belakang panggung setelah apa yang terjadi. Kalian semua adalah keluarga untukku,” tulis model 28 tahun itu yang berkarier bersama Victoria’s Secret sejak 2013.

Sumber : Wolipop

Author: fafa