Rintihan seorang ayah merayu anaknya supaya pulang ke rumah setelah beberapa hari tiada khabar.

Kehilangan seorang remaja perempuan sejak Selasa lalu membuatkan keluarganya bimbang dan terpaksa membuat laporan polis selain merayu kepada netizen untuk turut membantu mencari anak mereka. Mohd Zamri Tahak, 43, berkata, kali terakhir anaknya dilihat menaiki motosikal

miliknya untuk pergi ke sekolah. Tetapi sehingga ke hari ini, Nor Zamzatul Syafika masih belum pulang ke rumah. “Sudah tiga hari tak balik rumah sejak hari Selasa 30 April 2019 menaiki motosikal Honda Wave 110 berwarna putih, nombor pendaftaran JMD 4182.

“Katanya nak pergi ke sekolah tetapi masih belum pulang sehingga ke hari ini. Masih belum ada sebarang khabar berita,” katanya. Menurut Mohd Zamri, mereka sekeluarga sudah buntu dan tidak tahu di mana lagi hendak mencari Nor Zamzatul dan remaja itu tidak pernah berbuat demikian sebelum ini. 

“Ayah buntu. Ayah tak tahu nak cari kamu di mana lagi. Ayah tak tahu apa punca kamu tak balik rumah. Kamu tak pernah melakukan perkara begini. 
“Dah tiga hari kamu tak balik dan tiada berita. Ayah dan ibu rindu kamu, sayang kamu. Baliklah Nor Zamzatul Syafika.

Ayah, ibu, akak dan adik kamu tunggu kamu balik. “Ayah dah mohon pada Allah dan solat hajat berjemaah di masjid. Mohon kamu balik dengan selamat. Semoga Allah melindungi kamu dari kejahatan manusia, jin dan syaitan. Semoga kamu selamat. Kamu anak yang baik. Baliklah,” ujarnya.

Berdasarkan laporan polis yang dibuat Mohd Zamri di Balai Polis Taman Perling pada Selasa lalu, sebelum kejadian itu Mohd Zamri ada memarahi dan menasihati anaknya itu kerana pulang ke rumah pada waktu lewat malam. Justeru, Mohd Zamri merayu mana-mana individu atau pihak yang mempunyai maklumat mengenai anaknya tampil menghubunginya di talian 011-39770292.

Sumber: Peon JB

‘Naluri Seorang Anak Itu Kuat’ – Bapa Hilang Akhirnya Ditemui 3 Beradik Ini Dalam Keadaan Lemah

Siapa yang tak risau jika ayah yang disayangi hilang. Pasti seluruh keluarga ikhtiar dan berusaha untuk mencari di mana dia berada. Ini yang berlaku pada satu keluarga di Kampung Gubah Nyalas, Jasin, Melaka apabila ayah mereka yang berusia 67 tahun menghidap penyakit nyanyuk hilang tidak pulang ke rumah.

Menurut Facebook Yatie Hayati, info terakhir diterima berkenaan ayahnya ialah sewaktu bercakap di telefon, ayahnya memberitahu dia penat dan lapar serta berada di sungai tetapi tidak tahu sungai mana. Pihak polis hanya menjumpai beg kepunyaan ayahnya di tepi sungai. Alhamdulillah ayah telah dijumpai

Kami ikut suara tu nampak ada anjing putih

Menurutnya, dia bersama adik beradik yang lain masuk hutan pada pukul 6 pagi demi mencari ayah kerana naluri mereka kuat mengatakan bahawa ayahnya berada dalam hutan tersebut. Semasa di dalam hutan mereka membaca doa yang sepatutnya sambil menjerit nama ayahnya sehingga

terdengar suara ayahnya menyahut. Mereka terus mengikut jejak suara itu untuk mencari ayahnya sehingga terjumpa di belakang pokok dalam keadaan yang lemah. Terima kasih pada semua yang terlibat . Dia sekeluarga sangat berterima kasih kepada semua yang terlibat secara langsung ataupun tidak langsung membantu mencari ayahnya itu.

Sumber: Yatie Hayati

Author: fafa