Tak pernah nk mintak maaf, disebabkan tu rezeki tak masuk masuk. Sharul sesal pernah hina dan tak suka Haqiem Rusli.

SETAHUN yang lalu penyanyi Haqiem Rusli mengundang kecaman ramai berhubung beberapa kontroversi yang dicetuskannya sendiri. Selain warganet, rakan selebriti termasuk bekas peserta Akademi Fantasia 2015, Sharul Kamal pernah menyuarakan pandangan dan kritikan terhadap Haqiem secara terbuka di media sosial.

Namun persengketaan antara mereka dilihat kembali pulih selepas Haqiem, 21, menyatakan dia sudah memaafkan semua pihak yang pernah menghinanya sebelum ini. “Benda dah lepas, lebih baik maafkan saja. Sebab kita buat silap, kenapa nak kena susahkan orang lain, baik senangkan kerja orang lain. Jadi perkara yang paling mulia adalah memaafkan.

Status yang dimuat naik Sharul di Twitter.

“Tak kisah kita betul ataupun salah, tapi kalau kita memaafkan tu benda yang sangat mulia di sisi Allah. He used to be my bestfriend, tapi ada perkara yang berlaku hingga membuatkan kami berselisih faham,” katanya ketika dihubungi mStar.

Terdahulu Sharul berkongsi mesej perbualannya bersama Haqiem di Twitter yang antara lain menyatakan permohonan maafnya kepada penyanyi lagu Tergantung Sepi itu. “Aku nak minta maaf, sebelum ni aku buat kau sakit hati. Aku tak pernah minta maaf, sebab tu rezeki aku sempit,” tulis Sharul kepada Haqiem.

Berdasarkan perkongsian itu, perbualan antara mereka wujud selepas Haqiem menghantar mesej peribadi kepada Sharul yang sebelum ini menyatakan sudah berputus asa daripada dunia seni.

Perbualan antara Haqiem dan Sharul yang disifatkan netizen sebagai sesuatu yang murni.

Mengulas mengenai pendirian yang dinyatakan Sharul, Haqiem berkata dia terpanggil untuk memberi sokongan kepada rakannya itu agar terus berusaha jika mahu mencapai kejayaan. “Apabila saya ternampak tweet Sharul, saya sebagai orang yang pernah rapat dengan dia takkan nak biar saja dia macam tu? At least, bagi sikit kata-kata semangat untuk dia,” katanya.

Selain itu Haqiem berpandangan bahawa setiap individu yang menjejakkan kaki ke industri hiburan perlu cekal kerana mereka tidak dapat memuaskan hati semua pihak. “Sebenarnya apabila jadi artis ni kita hidup dalam kebencian orang, kita hidup dalam kepujian orang. Orang lain tak tahu apa yang kami rasa.  Mereka hanya boleh mengecam, jadi keyboard warrior, sebab mereka tak ada kat tempat kami. Jadi, kebanyakan daripada mereka menilai tanpa selidik apa yang berlaku,” katanya.

Author: pyka